‘Creation d’Automobile’

Francouzské automobilové značky se od počátku minulého století na našich ulicích objevují běžně. Velkoobjemové francouzské automobilové značky jsou Renault, Peugeot a Citroën. Nedávno se součástí skupiny PSA (Peugeot & Citroën) stala značka Opel. 80 % automobilů vyrobených francouzskými výrobci se prodává mimo Francii. Úspěch se však neomezuje jen na automobily – francouzské značky jsou aktivní také v segmentu lehkých užitkových vozidel.

Francouzské značky automobilů jsou tradičně známé svým progresivním (někdy i odvážným) designem a kombinací s nejnovějšími technologiemi. V posledních letech kladly francouzské značky v oblasti automobilových motorů/převodovek velmi specifické požadavky na motorové a převodové oleje a chladicí kapaliny. Tyto požadavky se zaměřují především na prevenci poškození, opotřebení a trhliny, zbytečnou spotřebu paliva a oleje a samozřejmě na snižování emisí z důvodu ochrany životního prostředí a osob.

/assets/cfb55e05-e36d-4e2d-89e5-2cb64c3ab100.png

Ve zkratce:

  • Automobily vyráběné francouzskými automobilovými značkami (Renault, Peugeot, Citroën) jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi zaměřenými na prevenci poškození, opotřebení a vzniku trhlin, zbytečnou spotřebu paliva a oleje a samozřejmě na snižování emisí z důvodu ochrany životního prostředí a osob.
  • Francouzští výrobci automobilů předepisují povinné používání velmi specifických maziv (motoru a převodovky), které musí splňovat specifické specifikace značky (specifikace OEM).
  • Francouzští výrobci automobilů rovněž pro různé modely předepisují specifické chladicí kapaliny.

Tipy pro dílnu:

  • Francouzské automobilové značky obvykle používají velmi sofistikované technologie. Tyto technologie byly vyvinuty s ohledem na komfort, výkon, točivý moment, úsporu paliva, snížení emisí a udržitelnou jízdu. Vyžaduje použití olejů a kapalin předepsaných francouzskými výrobci automobilů.
  • Francouzští výrobci automobilů používají vlastní (OEM), povinné, předepsané specifikace motorových a převodových olejů, které jsou velmi specifické pro jejich technologie. U skupiny PSA začínají tyto specifikace písmeny B71 (například B71 2296), u Renaultu začínají RN (například RN 0720).
  • Na webových stránkách www.mpmoil.nl naleznete příslušné rady týkající se olejů a chladiv pro konkrétní vozy.

/assets/7659bfd8-bbab-44c3-a6c0-a7f5c3737253.png

MPM oleje a kapaliny speciálně pro francouzské značky automobilů

OEM, jako jsou Renault, Peugeot a Citroën, obvykle používají motory a převodovky, které si kompletně vyvíjí a vyrábějí sami ve vlastním podniku. Pro tyto motory a převodovky francouzští výrobci předepisují své vlastní, specifické OEM specifikace. Mějte na paměti: to se netýká obecných specifikací ACEA nebo API. Protože je nyní Opel součástí skupiny PSA, očekává se, že budou zavedeny nové specifikace pro oleje i u této značky. Tyto specifikace budou takzvanými OV specifikacemi, jako u Opelu/ Vauxhall. MPM má širokou škálu maziv a chladiv pro francouzské značky automobilů.

/assets/80dc8b2f-3255-47cb-af1e-f2d44e77204c.png

Tříválcový zážehový motor Turbo PureTech od skupiny PSA

Od roku 2014 vedly evropské emisní požadavky a nové hybridní pohonné jednotky k používání nových technologií u stávajících motorů a pohonných jednotek používaných francouzskými výrobci automobilů. Příkladem je např. potahování válců, proměnlivé časování vstupních a výstupních ventilů, vysokotlaké přímé vstřikování paliva (TGDI) a GPF (filtr částic). Tyto technologie mají přímý vliv na složení převodového oleje. LSPI u TGDI motorů (viz také newsletter MPM OEM číslo 4) rovněž ovlivňuje složení motorového oleje. Tento vývoj vede francouzské výrobce automobilů k předepisování vlastních motorových a převodových olejů. Proto je velmi důležité používat správný olej se specifikací předepsanou výrobcem. Na webových stránkách MPM naleznete informace o tom, jaký olej je pro tato vozidla vhodný.

Chladicí kapaliny

Kromě v lastních, s pecifických p ožadavků na oleje má pro své novější modely skupina Renault a skupina PSA specifické požadavky také na chladivo. PSA například předepisuje chladivo, které musí splňovat specifikace PSA B71 5110 (MPM 86000CPC). Renault má také své vlastní, velmi specifické chladivo. Tím je MPM 86000CRN.
Oba produkty jsou dostupné rovněž jako nemrznoucí směs (koncentrát). Používání povinného chladiva je pro zajištění dlouhé životnosti motorů francouzských automobilů stejně důležité.

/assets/8ca1461d-d73c-4970-a90d-997ca99d7055.png
86000CPC • MPM Coolant Premium Longlife Citroën / Peugeot

/assets/1f54ec0b-b0db-4dd2-b036-b31623707e86.png
86000CRN • MPM Coolant Premium Longlife Renault

Máte-li dotazy:

Kontaktujte prosím MPM Technical product management.

OEM News
MPM OEM Newsletter #5 - CS · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - DE · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EL · 1,13 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN-UK · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - FR · 1,07 MB
MPM OEM Newsletter #5 - HU · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - IT · 1,25 MB
MPM OEM Newsletter #5 - NL · 873,77 KB
MPM OEM Newsletter #5 - PL · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - RO · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SK · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SR · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - UK · 1,85 MB

Novinky MPM

MPM Sports

Přejít k MPM Sports
Zavřít