U japonských a korejských značek automobilů používejte speciální chladicí kapalinu

Přibližně 20 % nových automobilů v Evropě je japonské nebo korejské značky. Většina japonských a korejských výrobců automobilů předepisuje speciální chladicí kapalinu. Složení a funkce této chladicí kapaliny jsou výrazně odlišné od ostatních chladicích kapalin, a proto by ve vašem autoservisu neměly chybět.

Shrnutí

  • V dnešní době je třeba mít ve vašem autoservisu více než 7 různých chladicích kapalin předepsaných výrobci automobilů.
  • Vozový park v Evropě tvoří více než 20 % japonských a korejských značek. Pro mnoho těchto automobilů (současných i starších modelů) je předepsána chladicí kapalina, která musí vyhovovat takzvané normě “JIS K 2234-2006 Class 2”.
  • Chladicí kapalina MPM 86000CLP je unikátní, takzvaná hybridní chladicí kapalina, která tuto normu splňuje a dokonce ji překračuje.
  • Chladicí kapalina MPM 86000ALP nebo MPM 86000CLP by ve vašem autoservisu neměla chybět.

/assets/812243b2-3fed-46bf-bb8b-dcbaf66bc5b0.png

Chladicí kapalina a nemrznoucí kapalina společnosti MPM zejména pro japonské a korejské značky automobilů

Mnoho japonských a korejských výrobců automobilů, včetně značek Honda, Toyota, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Subaru a Suzuki, předepisuje pro mnoho svých modelů speciální chladicí kapalinu. Tato chladicí kapalina musí odpovídat minimálně japonské průmyslové normě „JIS K 2234-2006 třídě 2“. Použití jiné chladicí kapaliny může vést k bezprostřední poruše a poškození chladicího systému a nepřímo také motoru. V důsledku použití nesprávné chladicí kapaliny jsou vodní čerpadla předčasně vyčerpána. Více než 60 % poruch vodního čerpadla je způsobeno problémy s těsněním v důsledku použití nesprávné chladicí kapaliny. Ještě horší je, protože se to neprojeví okamžitě, koroze a tvorba vodního kamene v motoru! Vede to k nákladným opravám a nespokojeným zákazníkům. Vždy používejte správnou chladicí kapalinu a včas ji měňte, abyste těmto problémům zabránili.

Japonští a korejští výrobci automobilů mají vlastní specifický názor na optimální ochranu a výkon v závislosti na použití chladicí kapaliny. Podle tohoto názoru je velmi důležité, aby chladicí kapalina „odpovídala“ (kompatibilita) použitým materiálům (obvykle různým kovům a těsnicím materiálům) v bloku motoru a chladicím systému. Tím se zajistí nejlepší ochrana před korozí a prosakováním.

Společnost MPM nabízí dva vynikající produkty, které dostatečně splňují požadavky japonských a korejských výrobců automobilů na chladicí kapalinu:

  • MPM 86000ALP řada (nemrznoucí kapalina – musí se ještě naředit)
  • MPM 86000CLP řada (chladicí kapalina připravená rovnou k použití; ochrana proti zamrznutí až do -37 °C)

Tyto produkty dokonce překračují předepsanou standardní normu „JIS K 2234-2006 třídu 2“ a mezinárodní normy ASTM D3306 a ASTM D6210 a jsou k dispozici v nádobách o objemu 1, 5, 20, 60, 205 a 1 000 litrů.

Zvláštností této chladicí kapaliny na bázi ethylenglykolu je, že jde o hybridní chladicí kapalinu využívající technologii organických aditiv v kombinaci s komplexem fosfátových aditiv. Označuje se také jako chladivo P-OAT (Phosphated Organic Additive Technology). Tam, kde mnoho evropských výrobců automobilů předepisuje chladicí kapalinu obsahující silikáty (například chladicí kapaliny se specifikacemi G11, G12++ a G13), japonští a korejští výrobci automobilů používání silikátů u většiny modelů zakazují. Nová chladicí kapalina MPM 86000CLP tedy neobsahuje silikáty ani jiné škodlivé nebo nebezpečné látky, jako jsou dusitany, boritany a aminy. Další výhodou chladicí kapaliny MPM 86000CLP je to, že udržuje chladicí systém uvnitř velmi čistý a zajišťuje vynikající přenos tepla, který snižuje riziko přehřátí.

Chladivo MPM 86000CLP je biologicky rozložitelné, ale stejně jako všechny ostatní chladicí kapaliny na bázi ethylenglykolu je při požití velmi škodlivé. Aby se předešlo riziku požití, obsahuje chladicí kapalina MPM 86000CLP aditivum (dávidlo), které brání polykání.

Tipy pro autoservis

  • Ujistěte se, že jsou vaši mechanici obeznámeni s tím, že většina japonských a korejských automobilů vyžaduje speciální chladicí kapalinu.
  • Těmito speciálními kapalinami jsou MPM 86000ALP a MPM 86000CLP. Splňují normu “JIS K 2234-2006 Class 2”.
    MPM 86000ALP je nemrznoucí kapalina, kterou je třeba ještě naředit.
    MPM 86000CLP je chladicí kapalina připravená rovnou k použití, která chrání proti zamrznutí až do -37 °C.
  • Chladicí kapalina musí být vhodná pro daný druh kovů (litina, hliník, hořčík atd.) v chladicím systému a bloku motoru, jinak dojde k nevratné korozi a tím k závažnému poškození.
  • Nikdy nemíchejte dohromady různé chladicí kapaliny.
  • Chladicí/nemrznoucí přípravky (na bázi ethylenglykolu) jsou velmi toxické! Vždy je uchovávejte v původním obalu a nikdy v láhvi na pitnou vodu.
  • Vždy zvolte chladicí kapalinu, která je předepsána výrobcem automobilu.
  • Na webových stránkách společnosti MPM www.mpmoil.nl) můžete snadno a rychle zjistit, která chladicí kapalina je předepsána pro konkrétní automobil.

Technické otázky:
Kontaktujte technickou podporu MPM.

OEM News
MPM OEM Newsletter #2 - CS · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - DE · 716,64 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EL · 706,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN · 993,39 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN-UK · 1 003,96 KB
MPM OEM Newsletter #2 - FR · 717,92 KB
MPM OEM Newsletter #2 - HU · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - IT · 959,26 KB
MPM OEM Newsletter #2 - NL · 699,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - PL · 960,9 KB
MPM OEM Newsletter #2 - RO · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SK · 1,44 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SR · 965,71 KB
MPM OEM Newsletter #2 - UK · 953,46 KB

Novinky MPM

MPM Sports

Přejít k MPM Sports
Zavřít